Styrka

Styrka – Genom att utöva styrketräning stärker du din kropp på många sett, du får inte bara en mer formad och fast kropp, du bränner också fett och förbättrar ämnesomsättningen. Styrketräning är också bra för ditt skelett då benet stärks under påfrestning.
Man kan träna på olika sett beroende på vilket resultat man är ute efter: 

  1. Stor Muskeltillväxt- för att öka muskelmassan ska du träna med tung belastning och få upprepningar. Högre intensitet i din träning ökar din muskeltillväxten och bidrar också till snabbare förbränning.
    Detta görs exempelvis genom att:

    Vila mindre mellan varje repetition  
    Snabbare set
    Öka vikten  
    För att uppnå maximal muskeltillväxt: lägg vikten på den nivån så att du är på max av vad du klarar av på sista repetitionen
     
  2. Allmänstyrka- Här använder man sig av lätt belastning och många upprepningar vilket leder till starkare och mer uthålliga muskler utan att muskelmassan ökar lika mycket

 

 

Armar, axlar,bröst  Ben

mini-dsc-0058.jpg   mini-dsc-0060.jpg            
  
Rygg  Mage

mini-dsc-00kkk83.jpg  mini-dsc-00kk81.jpg

Välkommen

Vi hoppas kunna hjälpa er till en sundare vardag! 

Skriv gärna till oss om ni har frågor eller funderingar, vår mail hittar ni under Kontakta

Nyhetsbrev

Länkar

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)